Strategické plánování jako nástroj rozvoje školy – zkušenosti z Jihočeského kraje

V průběhu posledních týdnů realizuji ve spolupráci se vzdělávací organizací ZVAS v Táboře (https://zvas.cz/) vzdělávání ředitelů středních škol v Jihočeském kraji. Tématem kurzu je strategické plánování pedagogického rozvoje – oblast, která dnes tvoří jednu z klíčových kompetencí vedení školy.

Z celkových 40 hodin máme aktuálně za sebou 32 a už teď je zřejmé, že zájem a nasazení účastníků výrazně přesahuje rámec pouhého „školení“. Ředitelé přistupují k tématu s odpovědností, ochotou pracovat se skutečnými daty ze svých škol a otevřeností ke sdílení zkušeností.

Co si účastníci z kurzu odnášejí?

  • Návody pro analýzu aktuálního stavu školy
  • Schopnost formulovat nebo aktualizovat misi a vizi školy
  • Postupy pro tvorbu akčních plánů a plánu evaluace
  • Nástroje pro zapojení pedagogického týmu do celého procesu

Vedle praktických nástrojů účastníci velmi oceňují také možnost vzájemného sdílení zkušeností s kolegy z jiných škol. V tomto ohledu se kurz stal nejen prostorem pro odborný růst, ale i pro inspiraci a budování profesních vztahů.

Proč se strategickému plánování věnovat?

Strategické řízení školy je dovednost, která umožňuje vedení školy cíleně rozvíjet kvalitu vzdělávání, stabilizovat tým a dávat směr změnám. V současném rychle se měnícím prostředí se ukazuje jako nepostradatelný prvek kvalitního leadershipu.


Máte zájem o podobný program pro Vaši školu nebo tým vedení? Rád s vámi proberu konkrétní možnosti.


Komentáře